Wednesday 4 June 2014

Bereksperimen dengan gambar waterfall

Sekarang ni aku suka sangat ambil gambar air terjun. Bukan apa, aku sebenarnya nak mahirkan diri dengan berbagai teknik fotografi. Semalam aku jalan-jalan ke Ulu Yam - Batang Kali. Jalan-jalan tak ada tujuan. Sambil tu bawak la jugak kamera. Ingat ke nak round kejap aje tapi akhirnya sampai ke kolam air panas Ulu Tamu. Memang ulu betul la tempat tu. Jauh betul masuk dalam kampung. Ada la resort kat dalam tu tapi tak tau la ada orang menginap ke tak. Kalau company buat camp boleh la kot tempat-tempat macam tu. 

Ada satu pokok ni kat kolam air panas Ulu Tamu yang aku tak pernah tengok. Bunga dia memang lain sikit. Barangkali pada orang lain pokok ni biasa je tapi bagi aku ni lah kali pertama aku tengok pokok yang berbunga macam ni.

pokok apa?

sungai ni kat Ulu Yam

waterfall yang terletak kat jalan empangan batu - Ulu Yam

Gambar sungai dan waterfall tu aku snap dengan mode TV. Shutter speed 1/8. Tak boleh nak slow lagi dah sebab aku tak bawa tripod. Nasib baik speed macam tu dah cukup untuk blurkan pergerakan air tu.


No comments:

Post a Comment