Sunday 25 May 2014

Muter-muter belakang rumah

Hari ni lewat pagi pi belakang rumah tengok pokok rambutan. Pokok rambutan ni aku tanam tah berapa tahun dah aku pun tak ingat. Dah berbuah tapi belum masak lagi la. Ini kali kedua pokok rambutan ni berbuah. Kali pertama berbuah tiga tahun lepas. Lepas berbuah kali pertama tu aku cantaskan dahannya pasal pertama dahannya condong masuk ke laman orang sebelah. Keduanya pasal aku nak merimbunkan pokok rambutan tu. Tapi belakang rumah aku ini memang sempit. Memang susahlah pokok rambutan tu nak rimbun macam rambutan kawin yang biasa nampak kat kampung. Sambil tengok pokok rambutan nampak la pulak bunga-bungaan berkembang mekar. Jadi aku pun ambil la kamera snap bunga-bungaan tu. Inilah dia hasil karya daripada hobi baru aku. Gambar ni tak dak copyright. Sapa nak boleh copy paste je.

bunga kertas kaler merah


ni lain pulak kalernya


tak tau bunga apa...hehe


bunga kawin paksa...hehe :)


ni bunga apa tah....merah sungguh tapi dah agak layu


daun betik yang masih berembun


No comments:

Post a Comment